Is it mercy killing

Sitter just nu i vilan och går igenom engelsk läxan till imorgon!
Träningen dag var jätte kul! Det kom en judo/resling tränare som var där idag, så det vart inte någon fys direkt ..

Jag har precis läst igenom texten en gång och ska dra igenom den en gång till innan jag övergår till SOn. Texten handlar om Euthanasia, och jag måste lägga till här att jag gillar den sista delen av texten....

"should doctors have the right to end a dying person's life? Perhaps we need to ask: would I want someone to end my life if I were dying a painful death? Or would the suffering be made bearable by feeling the touch of someone I love, listening to a favourite song or seeing spring arriving through my hospital window?"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0